Prodaja konja ni mačji kašelj oziroma to ne bi smela biti.
Pa je, kot kaže hiter pogled na aktualne oglase za prodajo konj, za nekatere prav to.
Vsak dan je na Bolhi objavljenih okoli 200 do 300 oglasov za prodajo konj, od katerih jih je veliko videti kot polizdelek. Opisi so tako skopi, da si ne moreš prav dobro razložiti, kakšen konj je sploh na prodaj, fotografije konj so neatraktivne in prav nič seksi. Če sploh so.
Kasneje še ugotoviš, da se cel kup prodajalcev sploh ne oglaša na telefon, še manj odpisujejo na maile ali sporočila preko Bolhe. Včasih se ob kakšnem oglasu resno vprašam, ali dotični prodajalec resnično prodaja konja ali pa se samo naslaja nad številom klicev, ki jih dnevno prejme zaradi oglasa.
Slike v oglasih, na katerih so konji blatni do hrbta, slikani v laufštali, polni iztrebkov, konji, ki se pasejo kar na družinskem zelenjavnem vrtu… je to res primerno za prodajni oglas?
Mislim, da bo vsak resen kupec take oglase za prodajo konja v trenutku preskočil, saj se mu verjetno že na prvi pogled zdi, da je prodajalec prodajo vzel z levo roko in v oglas ni vložil niti kančka truda. Včasih se celo vprašam, ali nameravajo konja resno prodajati ali pa imajo preprosto preveč časa, da lahko odgovarjajo na klice mešetarjev, na pol odločenih kupcev in celo najstnikov, ki zadnje čase na veliko “biznisirajo” po internetu.
Resnično si ne predstavljam, da bi oglas, kot je tole pritegnil resnega kupca. Oglas nima slike, opis je hudo pomanjkljiv in videti je, kot da ga je nekdo spisal v čikpavzi med cepljenjem polen.
Predstavljam si, da 99% klicev potencialnih kupcev ob takem oglasu pač ne more biti nič drugega kot potrata časa, saj ljudje sprašujejo za ceno, opis, karakter konja in tako prodajalec cele dneve odgovarja na ena in ista vprašanja.
Ali ne bi bilo bolj učinkovito vse to zapisati v oglas, da lahko vsak potencialen kupec hitro presodi, ali je konj vreden resnejšega zanimanja ali pa ga bo raje preskočil?
Dejstvo je, da bo določen odstotek kupcev vaš oglas preskočil v vsakem primeru. Nekateri bodo oglas preskočili zaradi opisa, ker bodo izvedeli, da konj na primer ni primeren za začetnika. Drugi ga bodo preskočili zaradi cene. Tretjim se oglas ne bo zdel zanimiv iz čisto drugega razloga. In prav je tako.
Bistven namen oglasa namreč je, da gredo skozi sito primernih kupcev vsi, ki jim konj zaradi kateregakoli razloga ne ustreza ali pa ni primeren za njih. Na koncu bo ostalo 10% potencialnih kupcev, ki vas bodo poklicali in se dogovorili za obisk.
Kakšen bi moral biti oglas za prodajo konja in kako konja sploh prodajati?
Dober oglas za prodajo konja vsebuje korekten in čimbolj natančen opis
V oglas vključite čimveč podatkov o konju, predvsem, koliko je star, visok, koliko časa ga imate, v kakšnih razmerah trenutno živi, za kaj ste ga do zdaj uporabljali, kakšen je njegov karakter, za koga je najbolj primeren, kje se nahaja in kako je z možnimi ogledi ali preizkušnjami.
Če ste pripravljeni konja dati “na probo”, zapišite tudi to.
Več podatkov ko zapišete o konju, hitreje boste izločili neprimerne in neresne kupce. Hkrati boste dali tudi vtis resnosti in korektnosti z vaše strani.
Fotografije za prodajo konja
Fotografije, ki jih boste objavili pri oglasu za prodajo konja, naj bodo čimbolj kvalitetne. Nejasne in zabrisane fotografije takoj izločite.
Seveda so lahko fotke narejene s telefonom, čeprav vam priporočam, da jih naredite s fotoaparatom. Če ga nimate, si ga lahko sposodite.
Fotografije naj konja prikazujejo pri delu na lonži, pod jahačem v vseh treh hodih, ne pozabite pa tudi na njegov portret (samo glava). Pred prodajo torej konja najprej dobro očistite in ga pripravite na fotografiranje. Izberite primeren čas dneva. To ni ob prvem mraku, saj bodo fotke slabe. Priporočljiv čas je zgodaj dopoldne ali pozno popoldne.
Če lahko posnamete kratek video, še toliko bolje. Video naj prikaže konja pri delu, nikakor ne med pašo.
Fotke s pašnika, kjer konji ponavadi niso v svoji najlepši podobi, so nepotrebne in jih izločite. Še slabše je, če na brzino naredite nekaj priložnostnih fotk, ker imate ravno minuto časa in na katerih je konj umazan, v ne preveč lepem položaju ali še slabše, kjer se ga komaj vidi.
Slika pri oglasu, ki ne pove nič. Ne vem, če ne bi bilo bolje, da je sploh ne bi bilo.
Ne skrivajte cene
Za kupca ni slabšega, kot da mu skrivate ceno, saj nima niti približne orientacije, kje se giblje. Bo cena konja 1.000 EUR? Bo cena morda 5.500 EUR?
Ceno seveda določite realno. Če konj ničesar ne zna, je slabo vzdrževan, potem boste zanj težko zahtevali 6.000 EUR. Če določite realno ceno, imate razloge zanjo in jo lahko zagovarjate. Ne zagovarjajte cene z nekimi sentimentalnimi argumenti, ampak določite sprejemljivo ceno glede na konja, njegove lastnosti in znanje.
Predstavitev konja za prodajo
Ko vas pokliče resen kupec in se dogovori za ogled konja, se morate pripraviti na predstavitev konja. Spet ga morate primerno očistiti, preveriti opremo in priskrbeti jahača, ki bo konja predstavljal (to ste seveda lahko tudi vi, če imate ustrezno znanje).
Prvi del naj vedno obsega kratko predstavitev konja in njegovega dela na lonži ter pri delu v sedlu. Konj vas najbolje pozna, vi poznate njega in tako lahko skupaj najbolje predstavite njegovo delo in znanje potencialnemu kupcu.
Ko konja primerno predstavite s svoje strani, ga v preizkus predajte tudi kupcu. Pri tem se angažirajte in pomagajte konju in kupcu.
Izbira kupca
Končna izbira kupca je vaša. Poskrbeti morate, da gre konj v dobre roke, kjer bodo delali z njim primerno in pravilno. Če po nekoliko bolj temperamentnega konja pride čisti začetnik, mu ga nikakor ne prodajte, pa če vam še tako diši ideja po hitri prodaji. Če vam na kupcu karkoli ni všeč, morda dodatno preverite, kaj in kako.
Vprašajte, kakšne razmere ima doma, kakšen je hlev ali bo imel konj družbo…. Če se vam kupec iz kakršnegakoli razloga ne zdi primeren, ga brez nadaljnjega zavrnite. Konj je vaš in vaša odgovornost je, da ga prodate v dobre roke.
Univerzalen poni, ki je primeren za otroke ali kot okras na travniku (???)
Zagotovo boste z dobro napisanim oglasom in primernimi fotkami poskrbeli, da bo oglas videli pravi kupci in boste že z oglasom naredili selekcijo. To pa je tudi namen. Da za prodajo ne porabite preveč časa in da konja prodate čim bolje in v čim bolj prave roke.
- Katur, najstarejši konj v Sloveniji - 12 januar, 2021
- Prenehala je izhajati edina slovenska revija o konjih - 5 januar, 2021
- Zaradi potovanja se je pri svojih 69. letih lotil jahanja - 11 avgust, 2020
2 thoughts on “Prodaja konja ni mačji kašelj”